#RIDE AS ONE
#rideforGino
I løbet af 2024-sæsonen holdt Team BAHRAIN VICTORIOUS mindet om Gino Mäder i live. Selvom antallet af sejre med 13 ikke levede op til de skyhøje forventninger, havde holdet alligevel fine succeser. Antonio Tiberi sluttede Giro d'Italia på en samlet 5. plads og som vinder af ungdomsklassifikationen. Phil Bauhaus og Santiago Buitrago vandt hver en etape i Tirreno-Adriatico og Paris-Nice på samme dag i marts. Med afgangen af Yukiya Arashiro, Jasha Sütterlin og Wout Poels har Team BAHRAIN VICTORIOUS mistet en række erfarne ryttere til 2025. Den mest prominente nye tilføjelse er den talentfulde franske klatrer Lenny Martinez. Ellers er holdet stærkt afhængig af talenter fra træningsholdene CTF Victorious og Cannibal Victorious, der har base i henholdsvis Italien og Belgien. Holdets udseende forbliver det samme efter den komplette makeover til 2024. Hvid og perle vil være hovedfarverne med blågrønt, marineblåt og guld som en hyldest til Bahrains historie og kongefamilie.
Med hensyn til udstyr vil Team BAHRAIN VICTORIOUS fortsat køre på avancerede MERIDA-cykler. Afhængigt af løbet kan rytterne vælge mellem aerobiken REACTO, letvægtscyklen SCULTURA og TT-modellen TIME WARP, der er udstyret med Shimano-komponenter, Vision-hjul, FSA-cockpitkomponenter, Prologo-sadler og -styrbånd, Continental-dæk samt Elite-flaskeholdere og -vandflasker. Ligesom sidste år leverer Alé Cycling cykeltøjet og Rudy Project brillerne og hjelmene. Vi ser frem til en spændende og succesfuld 2025-sæson!
Siden MERIDA BIKES kom med i professionel landevejscykling som medsponsor af LAMPRE-MERIDA-holdet i 2013, har holdet skiftet navn og sponsorpartnere flere gange. I 2017 gik kongeriget Bahrain med til at danne et nyt hold under navnet BAHRAIN MERIDA Pro Cycling Team. Dette navn blev i 2020 ændret til BAHRAIN McLAREN og derefter til Team BAHRAIN VICTORIOUS fra 2021. Det, der er forblevet uændret, er MERIDA BIKES' beslutning om at slutte sig til det professionelle cykelfelt. MERIDA er en stolt teknisk partner og deler engagementet og passionen for at give holdet de bedst mulige cykler - fra at arbejde tæt sammen med atleter, præstationstrænere og andre leverandører for at tage holdets præstationer til det næste niveau og smede vores produkter i kampens hede.
Fra 2017 til 2021 vandt BAHRAIN MERIDA Pro Cycling Team og BAHRAIN McLAREN i alt 64 løb og opnåede i alt 286 podieplaceringer. Men 2021 blev året, hvor holdet virkelig levede op til sit potentiale takket være imponerende 30 sejre. Disse inkluderede Sonny Colbrellis allerede legendariske triumf i en uforglemmelig, episk udgave af klassikeren Paris-Roubaix. De vandt også holdkonkurrencen i Tour de France og så Damiano Caruso og Jack Haig vinde etaper i Giro d'Italia og Vuelta a España.
De professionelle ryttere har igen tre forskellige MERIDA-cykler til rådighed, så hver rytter kan vælge sin personlige favorit og tilpasse cyklen perfekt til forskellige løb, veje og forhold: fra flamsk klassiker til grand tour. Rytterne vil bruge MERIDA SCULTURA- og REACTO-modellerne til etapeløb og endagsløb og den nye, specialudviklede tidskørselscykel TIME WARP-TT DISC til individuelle tidskørsler og holdtidskørsler.
Udvælgelsen af Team BAHRAIN VICTORIOUS 2025: Yukiya Arashiro (JPN), Phil Bauhaus (GER), Nikias Arndt (GER), Pello Bilbao (ESP), Santiago Buitrago (COL), Damiano Caruso (ITA), Alberto Bruttomesso (ITA), Kamil Gradek (POL), Jack Haig (AUS), Rainer Kepplinger (AUT), Ahmed Madan (BHR), Nicolo Buratti (ITA), Matevz Govekar (SVN), Antonio Tiberi (ITA), Fran Miholjevic (CRO), Matej Mohoric (SVN), Andrea Pasqualon (ITA), Max van der Meulen (NED), Vlad van Mechelen (BEL), Johan Price-Pejtersen (DEN), Dusan Rajovic (SER), , Sergio Tu (DOR), Fred Wright (GBR), Torstein Traen (NOR), Finlay Pickering (GBR) og Edoardo Zambanini (ITA).
Det nye design af både cyklerne og Team Bahrain Victorious' tøj er inspireret af Team Pearl-designet, som rytterne også kørte Tour de France 2023 med i sidste sæson.
Dette design vakte stor opsigt, især fordi det skiftede fra den velkendte røde og sorte farve med blå detaljer til perlehvid med blågrønne og guldfarvede detaljer.
Farverne er ikke tilfældigt valgt: Den hvide perle er en hyldest til perleindustrien, som i århundreder var grundlaget for en blomstrende økonomi i kongeriget Bahrain og gjorde det til et velstående handelscentrum i Mellemøsten. Gulddetaljerne henviser derfor også til kongeriget, mens de blågrønne accenter henviser til de to have, der grænser op til landet.
For at give rytterne detaljerede og præcise oplysninger om deres præstationer har holdet den nyeste generation af Shimano Dura-Ace R9200-P effektmålere. Derudover har holdet valgt 9250 Dura-Ace Di2-serien med elektronisk gearskifte og hydrauliske skivebremser. Den seneste Di2-version fungerer halvt trådløst, og rammen på den nye SCULTURA er blevet optimeret omkring dette system. Hvad angår hjulene, er Team BAHRAIN VICTORIOUS afhængig af den seneste generation af Visions fremragende METRON SL Disc-hjulserie, som er blevet yderligere forbedret med hensyn til fælgform og kulstofstruktur. METRON SL 40 Disc-hjulene er førstevalget til dage med masser af klatring på grund af deres vægt på mindre end 1,25 kg pr. sæt. Sprintere og angribere vil for det meste vælge METRON SL 60 Disc med en dybere fælgprofil, forbedret aerodynamisk ydeevne og lidt højere stivhed i spurter med fuld hastighed, hvor styreegenskaber i mulig sidevind er en overvejelse. Alle holdets hjul er håndbyggede i Italien og kører med keramiske lejer for endnu lavere luftmodstand.
I 2021-sæsonen overgik Team Bahrain Victorious gradvist til slangeløse hjul, et eksperiment, der viste sig at være en succes og gav rytterne mulighed for at drage fordel af øget greb og punkteringsbeskyttelse uden at gå på kompromis med rullemodstanden.
Når det drejer sig om dæk, er kun det allerbedste godt nok, og derfor er valget faldet på Continentals nye GP5000S TR-dæk. Disse slangeløse dæk fås i bredder fra 25 til 32 mm og kombinerer ultimativt greb, fremragende rullehastigheder og høj punkteringsmodstand. FSA og Vision fortsætter med at levere cockpits og sadelpinde. Efter en intensiv testperiode besluttede en stor del af holdets ryttere at vælge Vision METRON-cockpittet (kombinationer af frempind og styr i ét stykke), som giver en overlegen aerodynamisk ydeevne og forbedret stivhed under spurter. Holdets klatrere vælger overvejende FSA K-Force-cockpits på grund af deres lave vægt og stivhed. Vision er også leverandør af METRON-tidskørselscockpits og tilbyder specialtilpassede 3D-formede tidskørselsstyr til klassementsrytterne.
Endelig leveres sadlerne til Team Bahrain Victorious af Prologo - alle med kulstofskinner og kulstofskaller. Rytterne kan vælge mellem PAS-systemet med en central fordybning eller et lukket design. Som ekstraudstyr til Prologos sadler fås den unikke CPC-antifriktionsbelægning på sædet. Rytterne kan også vælge den helt nye Scratch M5-sadel, som er en kompakt løsning med et højere komfortniveau og en imponerende lav vægt på kun 140 g.
Efter at have vundet adskillige priser og tests verden over viste vores rendyrkede aerocykel, REACTO TEAM, sin sande alsidighed i den opslidende klassiker Paris-Roubaix i 2021. Den seneste udgave af REACTO TEAM er bygget på aerodynamik og stivhed for at omdanne hver eneste watt i pedalerne til fart, og den kan klare dæk på op til 30 mm i bredden. De bredere dæk giver mere eftergivenhed på ujævne veje og dermed mere alsidighed - noget aerocykler ikke tidligere har været kendt for.
Den femte generation af SCULTURA blev introduceret i løbet af 2021-sæsonen og kunne score flere World Tour-sejre inden den officielle lancering i september 2021. SCULTURA kombinerer lav vægt til klatrepræstation og perfekt kabelintegration med D-formede rørprofiler til aerodynamisk forbedring. Udstyret med Shimanos nye, semi-trådløse Dura-Ace Di2-gruppesæt. Ud over håndteringen og den lave vægt roser Team Bahrain Victorious-rytterne også SCULTURA TEAM's komfortable kørestilling og perfekt afbalancerede køreegenskaber, hvilket gør den til en gennemprøvet vinder i World Tour-løb.
Snydt af vinden.
Den seneste Time Warp TT-skive kan monteres med bredere slangeløse dæk på op til 28 mm, hvilket yderligere reducerer rullemodstanden og forbedrer grebet, så man kan holde mere fart i svingene. MERIDAs R&D-team har også formået at holde den samlede vægt på TIME-WARP TT lav, så rytterne kan drage fuld fordel af skivebremserne uden at tabe vægt. Desuden reducerer den seneste version af S-FLEX-sadelpinden vibrationer: Dette forbedrer komforten og reducerer dermed trætheden hos rytteren, samtidig med at den aerodynamisk optimerede profil opretholdes. Kombineret med det optimerede aerodynamiske Vision-styr kan hver rytter finde sin optimale position til at konkurrere mod uret.
Laan van Westenenk 102
7336 AZ Apeldoorn
Postbus 799
7301 BA Apeldoorn
Nederland
+31(0)55 506 2200
info@merida.nl
www.merida.nl
Laan van Westenenk 102
7336 AZ Apeldoorn
Nederland
+31(0)55 506 1001
info@merida.nl
www.merida.nl
+31(0)55 506 6699
info@birzman.nl
www.birzman.nl
Med forbehold for ændringer; På grund af løbende udvikling forbeholder Merida sig ret til at ændre enhver eller alle specifikationer og/eller priser uden forudgående varsel.
Cookies er vigtige for, at Merida.nl kan fungere korrekt. For at forbedre din brugeroplevelse bruger vi cookies til at huske loginoplysninger og give et sikkert login, indsamle statistiske data for at optimere webstedets funktionalitet og levere indhold, der er skræddersyet til dine interesser. Klik på accepter for at acceptere cookies og stoppe med at vise denne meddelelse, eller klik på indstillinger for at se en detaljeret beskrivelse af cookietyperne og vælge, om du vil acceptere disse cookies, når du besøger vores websted.